LokalTapiola - trygghet genom livet

- Premium: Story
Den allmänna trenden bland banker och försäkringsbolag har den senaste tiden varit att stänga kontor eller begränsa öppethållningstiderna. På LokalTapiola Sydkusten i Ekenäs intygar försäljningsdirektör Ghita Mannström att kontoret fortsättningsvis kommer att hålla öppet, precis som tidigare. Man vill finnas till på det sätt som passar kunden.
Trygghet genom livet
LokalTapiola vill vara ett människonära försäkringsbolag. Man har de senaste åren satsat stort på något som kallas Livstrygghet. Man kan som kund få sitt ännu ofödda barn, sig själv, sin familj och sin egendom försäkrad. Försäkringarna och de övriga tjänsterna följer med i stort sett livet ut.
- Vi för så kallade HET-samtal med kunderna. HET står för hälsa, ekonomi och trygghet. Då tittar vi på kundens helhetssituation och kan skapa ett paket som innefattar både fordons-, egendoms- och personförsäkringar, och sparande. Om man som kund centrerar sina försäkringar och placeringsärenden till LokalTapiola, får man märkbara förmåner, säger Mannström. Vi beviljar ungdomsrabatt ända tills man fyller 27 år, och hör man till S-kedjan får man dessutom S-bonus för sina försäkringar.
- Vår nya produkt, hälsoförsäkringen, gäller alla oberoende av ålder och hälsotillstånd. Hälsoförsäkringen ersätter undersökningar för att utreda sjukdomar man inte vårdats för tidigare och för att fastställa diagnoser. Försäkringen ersätter inte själva vården. Hälsoförsäkringen har många fördelar: du kommer snabbt till läkare, försäkringen har ingen självrisk, och ersättningsansökan sköts via Hälsohjälpen.
Hälsohjälp och samhällsnytta
- För dem som har en personförsäkring hos oss erbjuder vi en tjänst som heter Hälsohjälp. Det är en tjänst som är tillgänglig alla dagar mellan kl. 7 och 23. Vid skada eller sjukdom kan kunden ringa hälsotjänsten, och får genast hjälp. Hälsotjänsten kan koordinera vården och sköta tidsbokning till vidare vård. Detta både underlättar och försnabbar processen för kunden.
LokalTapiola är ett ömsesidigt bolag, med andra ord ägs det av kunderna.
- I praktiken betyder det att det är kunderna som tjänar på att det går bra för företaget. Vi gör mycket för att synas och göra nytta i samhället. Vi stöder lokala idrottslag, och ordnar första hjälp- och släckningskurser. Vi har också varit med och stött Place2Go-projektet, och tycker det är fint att det händer och sker i vår stad. Att stöda lokalt är väldigt viktigt för oss, säger Mannström.
Transparent verksamhet
Många kan uppleva det som en djungel av paragrafer när det kommer till försäkringar och bankärenden. Några upplever att de inte vet vad de riktigt betalar för, när de har rätt till ersättningar eller hur de ska gå till väga i t.ex. ersättningsärenden.
- Kunden ska inte behöva veta allt när den kommer in till vårt kontor. Det är vår uppgift som proffs att i lugn och ro gå igenom varje kunds situation. Tillsammans går vi igenom behoven, vi berättar vilka alternativ som kan vara lämpliga och vad vi kan erbjuda. Vår verksamhet är transparent, vi har ingen egen agenda och inga hemligheter. Vi vill skapa ett förtroende i varje kundrelation, och också värna om det förtroende som givits oss.
- Detta är helt klart något vi lyckats med, för många kunder byter till oss från andra försäkringsbolag, men väldigt få byter bort från oss.
För ytterligare information kontakta:
Ghita Mannström, försäljningsdirektör
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. / Tel: 044 312 3300
Webbsida: www.lokaltapiola.fi
Text: Celinda Byskata, MR Media Oy Ab / Bild: MR Media Oy Ab